niedziela, 5 marca 2017

Elektrody spawalnicze TIG

Elektrody spawalnicze do spawania metodą TIG to niepozorne metalowe pręciki wykonane z wolframu z różnymi domieszkami. Poszczególne domieszki oznacza się rożnymi kolorami, elektrody wolframowe z dodatkiem toru (98% wolframu i 2% toru) oznacza się kolorem czerwonym. Tor jest pierwiastkiem radioaktywnym, więc zawierające go elektrody powinny promieniować. Są zatem chyba najłatwiej dostępnym źródłem promieniowania. Postanowiłem to sprawdzić, zaopatrzyłem się w elektrody tig i dokonałem pomiarów promieniowania za pomocą mojego miernika "polaron prypiat".

Wspomniane elektrody, widoczne czerwone oznaczenie u góry.
Pomiar tła gamma
Pomiar tła beta + gamma
Pomiar promieniowania elektrod: gamma
Pomiar promieniowania elektrod: beta + gamma.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz